X

Platforma ECOD (Electronic Document Interchange) to proces obiegu dokumentów,który umożliwia automatyczną wymianę informacji i dokumentów handlowych, np. zamówień, faktur sprzedaży, raportów sprzedaży w formacie zgodnym z powszechnymi standardami dokumentow elektronicznych, zatwierdzonego dodatkowo lokalnie przez grupy ECR (Efficient Consumers Response) działającymi przy organizacji GS1.
System ECOD świadczy swoje usługi w ramach EDI w krajach Europy Środkowej i Wschodniej (m.in. w Polsce, Rosji, Ukrainie, krajach nadbałtyckich, Turcji, Rumuni, Bułgarii czy na Węgrzech), w Azji (Chiny, Wietnam) a ostatnio również w krajach Europy Zachodniej (Niemcy, Francja). W ciągu dnia w obiegu są tysiące dokumentów pomiędzy sieciami handlowymi, jej dostawcami (producentami), dystrybutorami czy partnerami logistycznymi. Całe rozwiązanie oferowane jest w modelu usługi (ASP), czyli nie wymusza na kliencie dodatkowych inwestycji w infrastrukturę czy licencje, a umożliwia pełną komunikację z tysiącami partnerów.
Zarządzanie dokumentami na linii sieć handlowa - dostawcy jest tak samo ważne, jak zarządzanie dokumentami wewnątrz sieci. Odpowiednie zorganizowanie obiegu dokumentów może przynieść firmie wiele korzyści, w tym znaczną redukcję kosztów. W tym celu system Comarch Retail współpracuje z platformą elektronicznej wymiany dokumentów Comarch ECOD, umożliwiającą wyeliminowanie z obiegu dokumentów w formie papierowej przesyłanych między siecią handlową a jej dostawcami. Tradycyjne zamówienia czy faktury zostają zastąpione dokumentami w formie elektronicznej.
 
Możliwości platformy Comarch ECOD:

• automatyczna wymiana dokumentów handlowych i informacji,
• przechowywanie w wersji elektronicznej dokumentów,
• planowanie dostaw,
• komunikacja pomiędzy partnerami biznesowymi,
• zarządzanie zapasami produktów,
• obsługa transakcji factoringowych,
• śledzenie statusów dokumentów,
• globalna synchronizacja danych produktowych.

Zamiana wersji papierowej dokumentów biznesowych i logistycznych na wersję elektroniczną, gwarantuje liczne korzyści w firmach, w tym: optymalizację procesów, poprawę jakości danych, redukcję kosztów związanych z obróbką dokumentów papierowych oraz poprawę stosunków biznesowych między partnerami.